vrijdag 10 februari 2017

To do



De favoriete dag van een quilter!




Pluk de dag!!
(want voor mij is de avond is gevuld met werk.......)


Fijn weekend allemaal!

donderdag 9 februari 2017

Berichtje op donderdag

Watte doen met dit koude, gure weer?! Gewoon een "Gouwe Ouwe"uit de kast halen en daar een dagje aandacht aan besteden


Het ramen lappie.




 Zo kwam het ramen lappie weer te voorschijn, hij mocht even mee naar de bee. En doordat ik hem weer in handen had, kreeg ik weer zin om deze weer een stukje groter te maken.

 Deze waren ook op de bee, de grote klosjes van Elze en de kleintjes van Emmy, mijn "stempel zus", want ook die woensdag ochtend werd er weer heerlijk gestempeld.



 Zo ontstond dit schatje uit een meegebracht lapje van Anneke

Het gaat lekker met de klosjes: 
Hoe meer er aan elkaar zitten, hoe mooier in het vindt worden. En naarmate ik er meer maak,hoe minder ik op de kleuren let, het gaat meer en meer "vanzelf"


 Van al die lapjes komt uiteindelijk dit:



Een geweldige klosjes quilt. Wat een schatje!


 Elze liet haar weddingring zien. Prachtig.  


Groetjes
 Jane

donderdag 2 februari 2017

Eendjes thee

Binnen het gezin zijn de meiden notoire thee drinkers, we zijn er bijna aan verslaafd!
Sinds een paar jaar hebben in het verlengde van deze verslaving een traditie hier in huis: 
Eendjes thee



Bij gezellige gelegenheden, en die zijn er vaak: denk aan een rustige zondag ochtend in pyjama, een verjaardag, een vriendin die langs komt, oma die binnen komt vallen, en ga zo maar door. Er is eigenlijk altijd wel een rede om eendjes thee te drinken

Zo was er vandaag ook een gelegenheid voor eendjes thee, drie pubermeiden aan de tafel om een werkstuk (ofzoiets) in elkaar te zetten.






En dan komen deze vrolijke vrienden uit de kast samen met een grote verzameling zakjes met losse thee in veel verschillende smaken.

Ik wist eigenlijk niet eens hoe beroemd onze traditie is tot één van de meiden roept: "oooohhhh dát is eendjes thee, ik had er al van gehoord maar wist niet precies wat het inhoud. Wat geweldig. Echt iets wat bij jullie hoort"

 En dan kan het feestje beginnen, eerst uitzoeken welke thee het lekkerst lijkt, deze in het thee zeefje doen. Om daarna het bad eendje te laten drijven in het hete water.

 

 Vervolgens dobberen ze in een glas of beker om die om te toveren in een lekkere bak thee. (Ik wordt daar altijd zooooo vrolijk van!)

 Met als gevolg een stel gezellig kwebbelende meiden, die er een leuke middag van maken met z'n drieën.

Ik houd enorm van deze tradities, die kleine geluksmomentjes die de dag kleuren.


Groetjes 
Jane