zondag 3 juli 2016

Groeiend hart

Een hart,
vaak staat het open ....
soms bloedt het ....
het kan ook breken ....
van fijne dingen gaat het prettig sneller kloppen....

De afgelopen weken was er een hart aan het groeien:
Met kleine stapjes, steek voor steek.


Terwijl een ander hart bloedde, en soms pijnlijk was, bleef dit hart doorgroeien.

Het bloeide (let op wat alleen de letter i in een woord voor verschil maakt!!)op...... Tot dit resultaat:

Het is een patroon wat ik eerder maakte op een baltimore cursus bij mijn eerste quilt juf. Het patroon heb ik van haar gekregen. 
Het zo tijdloos mooi!

Een Kaffe Fassett stofje wat al jaaaaaaren in de kast lag was dit keer aan de beurt om verwerkt te worden. 

 Kijk, hierboven is de eerste versie van jaren geleden. Zo heb ik reverse apllique leren maken. De vogeltjes heb ik dit keer weggelaten.



donderdag 30 juni 2016

kussentjes

Dit zijn de foto's van de andere camera. Het duurde even voordat ik door had hoe de foto's van de camera in de computer kwamen maar het is dan eindelijk gelukt.

Dit zijn twee schattige kussentjes. 

Ik ben gek op van die kleine werkjes. Het borduur patroontje kreeg ik bij Steekjes en Kruisjes en het andere van mam.
Zo kun je de de kleinste werkjes verwerken in allerlei mini projecten.  


Ook de achterkantjes zijn charmant!


De kussentjes zijn gevuld met couscous. 
Dit is een prettig vulmiddel vanwege het gewicht.

Tot snel!

Jane

woensdag 15 juni 2016

Update

Het is al weer een paar weken gelden dat ik wat nieuws op het blog gezet heb. Hoog tijd dus om weer van me te laten horen.
Wat is er zoal gebeurd, gemaakt, bedacht en bewonderd:
Het tweede nest merels is inmiddels uitgevlogen

Deze plofte bovenop de tuintafel.Een fotogeniek mereltje zoals je ziet.

Ons aardappelexperiment is prima geslaagd. 
Gewoon een stevige plastic tas met potgrond, een aantal pootaardappelen erin en groeien maar. 
Als het groen bovenkomt dit elke keer afdekken met nieuwe grond totdat de zak bijna vol is.
 
Over een paar weken kunnen we ze oogsten, want we hebben gekozen voor "vroege" aardappels.

Maar er is ook gequilt:


Heerlijk aan de tuintafel.
 Op warme dagen gingen Minous en ik zo vroeg mogelijk naar buiten om even een uurtje te quilten.
Minous had het druk met loeren naar het nest met de mereltjes, ik genoot van de rust terwijl de overige gezinsleden nog heerlijk op één oor lagen.

Ik heb ook van alles gemaakt, maar die foto's staan nog op een andere camera en moeten nog in de computer gezet worden, dus daarover later meer.  

Tot snel!

Jane