zondag 24 januari 2016

Collector with a needle en Dorry

Wat een feest was dat gisteren! Dawn http://collectorwithaneedle.blogspot.com was bij Dorry http://www.quilt-it.nl en gaf een workshop en een trunkshow!
Dus een echt feest, geregeld door twee lieve mensen, Dawn en Dorry.

What a party it was yesterday! Dawn (collectorwithaneedle)was visiting Dorry (quilt-it.nl) for a workshop and a trunkshow. A real party organised by two lovely people, Dawn and Dorry.
 
Ik was nog niet eerder bij Dorry geweest, maar het was geweldig. De nieuwe winkel is prachtig. En het fornuis in de keuken heeft mijn hart gestolen. Wat een plaatje! Ik was al tevreden geweest als ze me daar de hele dag bij gezet hadden.:)

I have not been before at Dorry's, but is was great. The new shop is beautiful. And the stove in the kitchen stole my heart. I would have been happy just sitting by the stove all day...
 
In de ochtend zijn we aan de slag gegaan onder leiding van Dawn, heerlijk appliqueren, in dit geval back basting applique. Een fijne techniek.
In the morning we started with Dawn's workshop. Back basting applique, a very nice technique.  

Deze schatjes waren er ook. Zijn ze niet lief?!'
These cuty's where also there. Are they not adorable?!
 
Na de heerlijke lunch van Dorry was het tijd voor de trunkshow, alhoewel het voor mij meer dan een trunkshow was. Het was een complete expositie met VIP rondleiding van Dawn. Wat viel er veel te leren, en zeer geduldig beantwoorde Dawn al onze vragen.
Zo bijzonder om zulke oude quilts aan te mogen raken, en hun geschiedenis te horen!

Afer the delious lunch made by Dorry it was time for the trunkshow. For me it was more than a trunkshow. It was a complete exhibition with a private tour from Dawn. There was so much to learn, and Dawn answered all our questions patiently. So special to touch those antique quilts and here there story's!


 Dit zijn prachtige stempelsetjes waarmee de quiltsters hun werk konden signeren
 
Dit patroon mocht mee naar huis. Jippie!!
This patern came home with me. YES!!!!
 
 
Zwaar onder de indruk was er in de auto tijdens de rit naar huis even tijd om alles te laten bezinken. Maar 1 autorit is daar niet genoeg voor. Voorlopig blijven alle quilts, verhalen maar vooral ook de gezelligheid van deze dag door mijn hoofd dwarrelen. En ik geniet er met volle teugen van.
 
Bedankt Dawn en Dorry voor deze super dag.
 
Groet,Jane
 
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten